jueves, 29 de marzo de 2007

Jacob Nielsen: HOW TO WRITE FOR THE WEB

Doar 16 la suta cititorilor online citesc fiecare cuvant in textele pe web. Sunt date prezentate de Jacob Nielsen in articolul How to write for the web. Majoritatea cititorilor online nu citesc texturile, ci le scaneaza, adica nu baga seama decat in cateva cuvinte si frase. Sa reusim ca cititorul urmareasca intregul text, adica, sa marim uzabilitatea acestui, Nielsen ne propune un stil de scriere "concis, scanabil si obiectiv". Este importanta crediblitatea, la care putem ajunge folosind links (hypertext) sa ii dam voie cititorului sa cunoasca sursele noastre. In nici un caz, scrie Nielsen, este recomanabil sa folosim expresii de reclama. Cititorul vrea un acces direct la faptele, si este saturat de acesta fel de limbaj, foarte obisnuit in retea. Textul trebuie sa fi scanabil, cu keywords subliniate, litera mare, grafice, etc. De asemenea, textele trebuie sa fi scurte. Cel mai potrivit este stilul piramidei inversa, specific jurnalistic, care incepe cu concluzia.

La urma Nielsen prezinta rezultatele despre efectele a imbunatatirii scriturii pe web, obtinute din probe cu cititorii inainte si dupa aplicarii sfaturile. Uzabilitatea se mareste in 124 la suta daca toate masurele propuse de Nielsen sunt aplicate.

No hay comentarios: